The Kickass Rule

We are all chasing shadows, aren't we?

Drop some comments
Di 'Story' kan oleh : El Thursday, January 28, 2016 tepat kul 7:18 PM 2 Comments

Gua baru je layan lagu Adele - All I Ask.

Anyone yang jenis jiwa dia sentimental macam aku, dia akan tahu betapa besarnya impak lagu Adele terhadap jiwa kita setiap kali dengar. Most of the time, lagu Adele akan buat aku rasa teringat waktu waktu dulu, good old times, but now everything have changed. Lagu All I Ask is one hell of a reminiscence recaller. And I just made that term up.

So aku teringat juga dulu, about 4-5 years ago I was youthful. Banyak free time. Boleh menulis blog lagi tu. Gadis skandal bersepah sana sini. Kawan gadis cun bertebaran seluruh pelusuk dunia. Silap silap kalau angkat karpet pun boleh jumpa awek menyorok bawah tu.

I have no idea since bila, either since ekonomi Malaysia jatuh, atau since gadis-gadis mula sedar aku ni takde apa-apa daya tarikan dan takde fungsi dalam kalangan masyarakat setempat, aku mula rasa sunyi. Akhirnya, lama kelamaan aku dah terbiasa jalani kehidupan sebegitu, cuma berkawan dengan semua orang, dan tak ada skill mengorat gadis.

Selain dari tu, seperkara lagi yang berubah, adalah aku. Dulu aku pandai tulis blog. Kalau mula taip mukadimahnya kosong, macam belia yang tak ada wawasan, tapi masih boleh karang panjang panjang. Tapi sekarang, bila start menaip tadi rasa macam boleh pergi. Rasa macam point dan motif penulisan padu betul, lebih padu dari tomyam kedai Che Nor tepi kedai bengkel ekzos tu. Menaip dengan semangat yang berkobar kobar , Rasa nak kibarkan jalur gemilang pun ada.

Last, last jadi macam. "Kepala bana apa yang aku tengah merepek ni sial?"




Gambar kepala bana Adele.





best ke tak best? 

2 Responses so far.

  1. Cam muka Fathia Latif laa plak aku tengok Adele ni..

  2. Fathiya latif cantik kot

Post a Comment

anda pilih teh ais yang berbayar atau comment yang free?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...